onsdag den 26. oktober 2011

Black Bear

På vej mod Strathcona park, hvor vi håber at se bjørne, ser vi en mor med 2 unger går hen over vejen lige foran autocamperen. Det værste man kan gøre at kommer mellem mor og ungerne, med det i baghovedet springer jeg ud af autocamperen med kameraet i hånden og går hen i mod det sted hvor de forsvandt ind i skoven. Jeg håber på at den er gået længere ind i skoven, så den ikke lige springe ud i hoved på mig. Men så ser jeg den 20 m. ned af en skrænt hvor den går hen langs med floden efter fuldt af sine to unger. Jeg kan se dem i ca. 1 min inden de forsvinde videre ind i skoven. Prøver så at finde stien som de gik på fra en anden side, men mister modet med tanken om at så ansigt til ansigt med en bjørn. (tøse dreng) Det viser sig at det bliver de eneste 3 bjørne vi ser på Vancouver øen, så måske skulle vi havde prøvet at få et glimt mere af dem………..:-(

Vi havde kun kørt en ½ time da vi så en Bald Eagle siddende i et træ langs med vejen. Videre ind i parken køre vi en flot tur langs med en sø inden vi finde camping pladsen. Jeg (Lars) går lige en aften tur og ser 3 rådyr meget tæt på. En god start på et par gode dage i Strathcona state park.
En lille gå tur i de flotte efterårs farver

Mor
Den ene af ungerne
Mor kigger efter laks

Ingen kommentarer:

Send en kommentar